0 800 301 555

KLO – за альтернативні джерела ерегії

Сьогодні питання захисту навколишнього середовища стають все більш актуальними. Перш за все, це стосується автомобілів. Відрадно, що в Україні є компанії, що піклуються про здоров'я своїх громадян, що інвестують великі кошти в зелені технології. Серед них в перших рядах - столична мережа АЗС KLO. Про нові екологічно чистих технологіях ми розмовляємо з співвласником і фінансовим директором компанії Ігорем Чернявським.

 

Компанія, яка продає джерело енергії (паливо), сама користується сонячною енергетикою. Як ви до цього прийшли?

Перші сонячні батареї на наших заправних станціях з'явилися ще в 2007 році. Це зараз, після підвищення цін на енергоносії, багато хто почав замислюватися про економію. А десять років тому, це було нереально. Коли ми впроваджували свої екопрограмми, то виходили з того, щоб не копати і не прокладати додаткові дроти на станцію, не збільшувати потужності на опалення газом ... І ми цього домоглися. ?

 

У 2007-2010 рр. не було програми, яка давала б змогу виробляти електроенергію, а надлишок продавати державі ...

Так правильно. Справа у тому, що на малих генераціях (від 100 до 1000 кВт) уся система контролю і обліку, яку нав'язує РЕМ, може коштувати в три рази дорожче, ніж сама генерація. І те, що потім за це заплатять великі гроші, вже просто не має сенсу. Інша справа, коли ти робиш станцію на декілька мегават і тобі потрібно прокласти кабель-трасу. У нашому випадку ми просто себе диверсифікуємо і робимо збалансованим джерелом. Піки споживання енергії зазвичай виникають взимку (на кондиціонування) або влітку (на обігрів). Тому взимку ми використовуємо твердопаливні котли, які зрізають ці піки, а влітку задіємо сонячні батареї. Коли ми робили перший великий комплекс, то виходили з того, що нам потрібно було заплатити за електричну частину 200 тис. доларів. Це і установка потужнішою трансформаторної підстанції, і прокладка кабель-траси на 5 км, і нові дозволи ... Але ми пішли іншим шляхом: обладнали дах заправки сонячними батареями. За вартістю вклалися в 100 тис. доларів. Фактично, цей об'єкт у нас «відбився» у день запуску. І замість 140 тис. КВт в місяць по піках в грудні, січні та лютому він став споживати середні 55 тис. КВт на місяць. Причому рівномірно протягом усього року. І тепер ми не купуємо електроенергію понад цього показника.

 

Виходить, що на всіх автозаправках сьогодні повинні стояти сонячні батареї? Адже це ж вигідно!

Не зовсім так - заправка від заправки різниться. Ми зараз говоримо про АЗС, де є офісний центр, працюють близько 100 осіб, є кафе, великий магазин. У кафе, припустимо, кожен день обідають 300-400 осіб і ще 200 - вечеряють.

 

Ви відкрили першу автозаправку ще у 1993 році, займаєтеся і сьогодні бензиновим і дизельним паливом. Але все одно говорите про альтернативу ... Тобто ви вважаєте, що паливний бізнес кінцевий?

Всі бізнеси кінцеві. Бензину або дизпалива рано чи пізно не буде, може, навіть швидше, ніж комусь здається. Можливо, через 20 років або через 10. У багатьох країнах з 2030 роки взагалі незабаром не випускатимуть автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння. Німеччина, Франція або, наприклад, Норвегія прагнуть до того, щоб у них вже 30, 40, а то і 50% електрики вироблялось вітрової або сонячної енергетикою. У нас в країні сонячна енергетика найнезручніша. Вона видає електрику тільки тоді, коли є сонце. І при цьому не повинно бути сильно жарко, адже в іншому випадку батареї перегріваються, виникає проблеми збереження надлишку, а це все гроші. Також нелегко надати таку електрику споживачеві.

 

А як щодо кількох великих гелій-станцій, які вже є на півдні?

Для загального балансу це все добре. Але ми ще не прийшли до ситуації, як в Німеччині або Англії. У них бувають дні, коли ціна електроенергії негативна. Це тому, що генерація випереджає споживання. Електрику просто нікуди дівати. Адже людям не скажеш, мовляв, увімкніть світло. А тут над цим взагалі ніхто не думає. Японці, наприклад, розмірковують над воднем - як на мене, це єдиний природний шлях збереження такої електроенергії. Витративши надлишки енергії на водень, завтра, умовно кажучи, його можна спалити в спеціальних двигунах і отримати енергію, наприклад, вночі. Але все це гроші.

Повне інтерв'ю: https://www.autocentre.ua/avtopravo/avtobiznes/klo-za-alternativnye-istochniki-energii-371563.html​

 

 

 

 

 
Повернутись до розділу Преса про нас
Зв'язатися з нами